تقويت حافظه ديداري يا بصري

در اين وبلاگ به نكات آموزشي و روان‌شناسي كودك پرداخته ميشود.

تقويت حافظه ديداري يا بصري

۴ بازديد



چگونه مي توان قدرت حافظه بصري را باز كرد.

ديدن چوبها.  مطالعات بي شماري نشان داده است كه خاطرات تصويري - آنچه مي بينيم و آنچه انجام مي دهيم - به راحتي از اطلاعاتي كه فقط مي شنويم فراخواني و حفظ مي شوند.

با استفاده از برخي از مطالب يادگيري ، نحوه استفاده از تصاوير براي كمك به چسباندن اطلاعات بديهي است.  اما در مورد اطلاعاتي كه به راحتي به نمايندگي بصري منتقل نمي شوند ، چه مي توان كرد؟  به عنوان مثال ، تصور كنيد كه بخش فروش شما در حال فروش تكنيك جديد ايجاد رابطه به فروشندگان خود است.  چگونه مي توانيد از حافظه بصري براي آن استفاده كنيد؟

مطالعات اخير يك روش اثبات شده را براي ادغام حافظه بصري در فرايند يادگيري - صرف نظر از موضوع ، نشان داده است.  با ادغام اين روش در فرهنگ يادگيري ، مي توانيد توانايي فراگيران خود را در يادآوري اطلاعات ارزشمند در صورت نياز بيشتر افزايش دهيد.

بخوانيد...

كودك cp


تحقيق

گروهي از دانشمندان علوم مغز و اعصاب در هلند با بررسي يك گروه منحصر به فرد از افراد - ورزشكاران حافظه ، مطالعه اي در مورد حافظه انجام دادند.  اين افراد قادرند عملكردهاي خارق العاده اي از حافظه مانند حافظه سفارش يك كارت در كمتر از يك دقيقه انجام دهند.



محققان اسكن fMRI از مغز ورزشكاران انجام داده و آنها را با اسكن افرادي كه از نظر سن ، سلامت و هوش مشابه بودند مقايسه كردند.

محققان انتظار نداشتند كه تفاوت قابل توجهي پيدا كنند.  اما آنها متوجه چيز قابل توجهي در مورد مغز ورزشكاران حافظه شدند: ارتباطات قابل توجهي بين مناطق مختلف مغز ، به ويژه بين شبكه بينايي و منطقه مسئول حافظه طولاني مدت وجود دارد.  محققان اين تفاوت ها را ناشي از آموزش حافظه اي ورزشكاران دانستند.

تيم تحقيق براي كشف تأثيرات آموزش حافظه ، مطالعه دوم را با افرادي انجام داد كه مهارت حافظه طبيعي داشتند و هيچ آموزش حافظه قبلي نداشتند.  به افراد ليست بلندي از كلمات براي حفظ داده شد و در فراخوان آنها آزمايش شد كه ميانگين آن 26 كلمه بود.

آنها سپس افراد را به دو گروه - گروه آموزش و گروه غير آموزش تقسيم كردند.  از گروه غيرآموزشي خواسته شد كه به مدت 40 روز و بدون هيچ گونه دستورالعمل اضافي ، ليست كلمات را هر روز 30 دقيقه ادامه دهد.  با اين حال ، به گروه آموزشي سيستمي آموزش داده شد كه در طول 30 دقيقه مطالعه از آن استفاده كند.  كه توسط ورزشكاران حافظه استفاده مي شود ، "آموزش موضع" يا "قصر حافظه" ناميده مي شود.  اين تكنيك به زبان آموزان مي آموزد كه چگونه از قدرت حافظه بصري خود براي مهار اطلاعات كمك بگيرند.

به عنوان مثال ، فراگيران تصور مي كنند كه در يك خيابان آشنا يا از طريق يك خانه آشنا قدم مي زنند (از اين رو "قصر حافظه").  همانطور كه تصور مي كنند در فضا حركت مي كنند ، اطلاعاتي را كه بايد به خاطر بسپارند - در اين مورد يك كلمه - با يك برجسته يا مبلمان مهم مرتبط مي كنند.  با وارد كردن اين عنصر بصري در فرآيند يادگيري ، مي توان فراخواني اطلاعات جديد را بسيار بهبود بخشيد.

نتايج

پس از دوره مطالعه ، هر دو گروه مجدداً در فراخوان آزمايش شدند.  در حالي كه گروه بدون آموزش فقط هفت كلمه بيشتر از روز اول را به خاطر مي آورد ، اما گروه آموزشي 35 كلمه ديگر را به خاطر مي آورد - بيش از دو برابر عملكرد اصلي خود و 184 درصد از گروه بدون آموزش بهتر عمل مي كند.

اما اين تمام نيست.  هنگامي كه محققان چهار ماه بعد آنها را دوباره آزمايش كردند ، پس از اينكه آنها مطالعه را متوقف كردند ، گروه آموزشي هنوز به طور متوسط ​​48 كلمه را به ياد مي آورد - 22 كلمه بيشتر از آنها بعد از روز اول مطالعه.

مفاهيم

افزودن يك جزء بصري به اطلاعات مهم مي تواند حافظه را تا حد زيادي افزايش دهد - و در طولاني مدت مي چسبد.  بنابراين بياييد به مثال اصلي خود برگرديم - فروشندگاني كه يك استراتژي جديد براي ايجاد رابطه ياد مي گيرند.  چگونه مي توانيد يك مولفه بصري براي اطلاعاتي از اين دست ايجاد كنيد؟

در اينجا چند پيشنهاد بر اساس تحقيق آورده شده است:

اطلاعات جديد را به چند مرحله تقسيم كنيد.  اين يك استراتژي ايجاد رابطه باشد يا يك فرآيند توليد جديد ، روش يكسان است - اطلاعات را به يك مرحله به مرحله براي پيگيري تقسيم كنيد.  اين موضوع به هر موضوعي امكان پذير نخواهد بود ، اما بيشتر اطلاعات جديد وقتي به قطعات كوچكتر تقسيم شوند ، به ياد ماندني مي شوند.

سيستم را آموزش دهيد.  زبان آموزان را از قدرت اين روش حافظه و چگونگي استفاده از آنها براي افزايش يادآوري اطلاعات مهم آگاه سازيد.  از فراگيران بخواهيد مكاني آشنا را انتخاب كرده و حركت در آن را تجسم كنند ، و ذهني هر ويژگي برجسته اي را كه "مي بينند" با گامي از استراتژي جديد ايجاد رابطه كه آموخته اند ، مرتبط سازد.

تمرين.  يادگيرندگان نيازي به تمرين هر روز 30 دقيقه مانند مطالعه نخواهند داشت - آنها به عنوان يك ورزشكار حافظه آموزش نمي بينند.  اما با تمرين تجسم هر چند وقت يكبار ، آنها مي توانند اطلاعات جديد را قفل كنند.  و آنها مي توانند همچنان از روش "قصر حافظه" در موضوعات آينده استفاده كنند.

هنگامي كه با اين استراتژي ها آشنا شويد و نحوه استفاده از آنها را بدانيد ، مي توانيد بدون آموزش بيشتر ، عملكرد خود را بالا نگه داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.